Vad säger oddsen?

Andra Chansen Vem eller vilka tar de fyra sista finalplatserna i Halmstad på lördag?

En närmare koll på spelbolagens odds visar ett resultat som inte helt överensstämmer med hur ESCsverige tror det kommer att gå.

Slår man ihop oddsen hos bet365, betsson, paf, betsafe och betway kommer Samir & Viktor, Panetoz, SaRaha samt Albin & Mattias att gå till final. Allt enligt aktuella odds avlästa tisdag förmiddag. ESCsverige tippar dock ganska annorlunda utifrån de dueller som ska hållas, vi håller med om att Samir & Viktor tar sig till final men de får istället sällskap till Friends Arena av Isa, Boris René och Molly Pettersson Hammar.

Spelbolagen har haft fel förut vilket i ärlighetens namn även gäller ESCsverige. Men att vi kommer fram till så helt olika slutsatser som i år är ovanligt. Sanningen, och det verkliga reultatet, brukar som oftast ligga någonstans i mitten. På lördag får vi svaret, här är låg- och högoddsarna som de såg ut under tisdagen.

Samir & Viktor1.18
Panetoz1.25
Saraha1.60
Albin & Mattias Andreasson1.72
Boris Rene2.00
Isa2.20
Molly Pettersson Hammar3.50
Dolly Style4.25



Kommentarer

  1. All respekt åt Moly P-H men Panetoz's låt och framträdande är bättre. Jag kommer inte ens ihåg hennes sång fastän jag har lyssnat lite på Spotify.

    Albin & Mattias "Rik" har jag tyckt om sen fösta lyssningen och den föredrar jag före Boris René, vars låt är OK. Plus att vi behöver en seriös svensk låt i finalen!

    ISA's låt är starkare än SaRaha's men känner jag svenska folket rätt så är det "de glada färgerna" som går hem.

    Jag tänker inte huka utan säger ärligt: jag HATAR Samir & Viktors låt iår! De sjunger "Vi ska bada nakna i Sergles torg" och "...du och jag ska FUCKA LOSS!". Ja, passande låt verkligen att uppmana kidsen, speciellt med tanke på vad som ha börjat hända i våra badhus den senaste tiden. Jag kan inte förstå hur föräldrar kan tycka att den här låten är ok att spela i alla förskolor, medans Alfons Åberg är ett stort "no, no!"?! Hade det varit två tjejer som uppträtt med den här låten så hade det varit hus i helvete, men då det är två grabbar med tonårsattityder med Paradise Hotel i sitt CV, då är det plötsligt gulligt!?! Då väljer jag hllere Dolly Style men de har ingen chans tyvärr!

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas Samir och Viktor, Molly Pettersson-Hammar, Albin&Mattias samt Isa Tengblad går vidare på lördag. Skulle va helt perfekt.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar